Thursday, September 03, 2015

Big Brother 17: Live Double Eviction, HoH Show Blog Party - September 3

Big Brother 11 Blog Logo photo BB-09-smJackieMA28497852-0002.gif


Good evening! Ready for a blog party? Tonight is the big live double eviction, HoH comp show! 

IF YOU'RE WATCHING THE SHOW IN THE NYC METRO AREA, YOU CAN FIND IT THIS WEEK AT ITS NORMAL TIME (9pm) ON WLNY 10/55 -- WCBS2 IS AIRING AN NFL GAME. IF YOU DON'T GET WLNY, WCBS2 WILL AIR IT AT 11:35 PM.

Before we get going, here's the latest update on the blog pool:

Austin - Petals, Tammy, marthalight, Dr_Celine
James - uncartie, Marlo, Jackie~juju, ML
John - Sasha, lynn1, clover
Julia - No pool people due to being announced late in cast
Liz - Skyriverblue, jo Chapman, monty924
Meg - Sharon S, Merrilee, MikesGirl
Steve - KelseyNY, Carrie, K
Vanessa - Chacha, Heather Reyes, T-Town Chick

JURY:
Shelli - Delee, Sharon N, chrob
Jackie - No pool people due to being announced late in cast
Becky - Glenn, Jackie, Indiana Jane, Brian

EVICTED:
Jace - Becky in TX, CherylinNC, JOKATS, CaelaXO
Da'Vonne - jessica UNderwood, SueGee, Ed in Ohio, Nickelpeed
Jeff - No pool people due to being announced late in cast
Audrey - David, Chase, Orkmommy, Nicole K
Jason - Witt, Sharon, WolfpackRed
Clay - FairieGoddess0714, QuixoticElf, DonnaNY, JonMD1267

As the show airs here on the East Coast, I'll update this entry with the major happenings. Refresh the page to get the latest. As always, the real party is in the comments area. I hope to see you there!

We have to sit through "Previously on Big Brother ..." 

Meg thinks that Julia going up is absolutely nothing. Johnny Mac is happy that he's safe. James sees the opportunity to break up the Austwins trio.  

Johnny Mac and Vanessa talk about their final two deal. James talks to John about getting Julia out. John is all excited and he wants to do it. Now he has to decide whether to abide by Vanessa's wish or not. He talks to Steve. Steve likes the idea, talks to Vanessa. She's not keen on the idea. Steve is getting all worked up. He's sure his mother would want him to take out Julia. He's sick.

Julia tells them of the double eviction. James is happy! Getting to the vote.

Meg: Honored to be called a queen, played as individual, vote for me.
Julia: Long story, talked about pretending to be another person, pleased to be the real me, prove Zingbot wrong, vote for me.

The votes to evict:
Liz - Meg
James - Julia
Steve - Meg
Johnny Mac - Meg
Austin - Meg

Meg is voted out ... not unexpected of the sheeple. No goodbye videos.

HoH Comp time. Vanessa can't compete. BB Road Trip. Former HG taking a BB Road Trip, show photos, ask questions. Wrong answer, eliminated.

1. All right
2. James and Steve out.
3. John and Austin out. 
4. Both Liz and Julia right, still in.
5. Same as 4
6. Same as 4
7. Julia out.

Liz is the new HoH. 

Live Nominations Ceremony -- Liz nominates James and John. 

In the veto pick, everyone but Vanessa is playing. Boomerang -- they roll two balls around a boomerang shaped table into numbered slots. Highest cumulative score wins.

Steve - 0 - 0
John - 0 - 0
Austin - 6 - 9
Liz - 15 - 0
Julia - 13 - 4
James - 0 - 0

Julia wins PoV.

Veto Meeting. 
James: Appreciate your friendship, consider you my friends, love to use the veto on me.
John: Awesome if you'd use it on me. Use it!

Julia -- Honor nominations, no blood on my hands, will not use the PoV. 

James: Keep me, play game, don't hold grudges, came for my daughter.
John: It would be cool for me to stay.

Live votes to evict: 
Austin - James
Julia - James
Vanessa - James
Steve - James

James will join Meg in the jury house.

The second HoH comp will happen sometime tonight. I'll have a live feeds update up in the early morning!

352 comments:

1 – 200 of 352   Newer›   Newest»
monty924 said...

The bar is stocked with Hurricane mix and Rum!! Petals is bringing the crawfish boil. Let the party begin.

~~~SPLASH~~~

JonMD1267 said...

Hey BB PEEPS, Jackie, Monnntttttyyyyyyy lol

monty924 said...

Oh, hello Jackie and to everyone who shows up. Ready to party for the DE

Cheryl in NC said...

Hey Jackie, Monty ,and Jonnnnn! Lets get this party started!!

Jackie said...

Hey, there!

monty924 said...

Joonnnnuuuhh!

monty924 said...

H'lo Cheryl... grab a hurricane. YUM

monty924 said...

Here we goooooooo

JonMD1267 said...

Hey Cheryl should be a good show

JonMD1267 said...

I almost had a code red and couldn't find my remote lol

ceemurph said...

Oh my gosh I'm so excited

Cheryl in NC said...

Grabbing a drink!!Here we go,!

SueGee said...

Howdy everyone!! So ready for this double E. I sure hope it isn't a bust!!

SueGee on the LeftCoast

Ed in Ohio said...

Hey All! TGITh = LIVE Double Eviction!!

Joe in NY said...

Hi folks

JonMD1267 said...

She has made a side alliance with everyone in the tri state area lol

David said...

Hello Jackie and everyone =)

Just here for the party, show comes on in an hour here. Yummmy crawfish.

Ed in Ohio said...

Who Dat Hurricane??

monty924 said...

Hey Buckeye Homie :))

Nickelpeed said...

~~~SPLASH~~~~ Hi everyone! Thank you Jackie for blogging this unseeable show on my end!!! LOL

Petals said...

~*~*~*~*~ SPLASH ~*~*~*~*~

Hello Jackie, Monty, Cheryl, Jon and everyone who comes in!

Welcome to RAGIN' CAJUN night at the pool. Why? Because we are all enRAGED about
the idiotic moves that are about to happen!

There is a HUGE tub of fresh, boiled crawfish, red potatoes and cob corn. It's kinda spicy!

OK, now bring on this depressing debacle.

Cheryl in NC said...

Haha Jon..how did we ever live without remotes!

Ed in Ohio said...

Hey Buckeye Monty:))

monty924 said...

Hi Joe

Ed in Ohio said...

Browns football game here is on ABC & Dear Daughter already called tonight (calls me nearly every night <3) so I'm all set for BB

uncartie said...

Hey all. Hope I'm not disappointed tonight

monty924 said...

How are the Brownie's doin'? I was watching but flipped it to the other channel.

Petals said...

Hi Ed, Joe, Penny!

Ed - Roger won in straight sets and Leyton Hewitt choken in the 5th and lost. He is officially retired from ATP now.

Monty, make mine a double, please :)

Cheryl in NC said...

Hey all that came in...do we know whos gonna go out first?

Ed in Ohio said...

Bears 7 Browns 0 :((

JonMD1267 said...

BUT FIRST lol

Petals said...

Hello my sparring partner *wink*

monty924 said...

Me too, uncartie :))

Nickelpeed said...

I really hope that the 3 amigos turn the table and vote out Julia. Probably not though. They'll go for the easy kill. Let me know. I sure wish I could watch it on this end!!!

Joe in NY said...

Hi Monty.

Hi Petals.

Hey, Jackie.

Ed in Ohio said...

Petals Roger looked really good tonight .....in his game & wardrobe!

Marybeth said...

I sure wish the boys would have grown a backbone and get rid of Julia...but, I doubt they will. I don't like Vanessa but she is the only one really playing this game. She deserves to win if she makes it the end.

SueGee said...

49ers on here at show time so they are going to have the show on a "sister" channel. So those actually watching, please tell us what you can!!

SueGee

JonMD1267 said...

How can Johnny Mac be that white and in California lol

Petals said...

Please lemme know if Julie tells them about DE before or after the vote.

Petals said...

LOL, a true Irishman, Jon.

Anonymous said...

Mouse in the house. With no show on here. Let's go Jmac
Anonymouse

Petals said...

He is slick, isn't he? *sigh*

monty924 said...

At least the CBS viewer gets to see some of this waffling.

Ed in Ohio said...

Vanessa... the 'spin' queen

SueGee said...

Da Bears

SueGee (who grew up in Chicagoland)

Petals said...

I love it when Johnny Mac (the tennis one) says, "This match could be a hi-light reel for Roger, every shot is incredible! What a display of athleticism"

Becky said...

WOW! A lot of posts. Hey, Jackie and crew.

Sharon N said...

Waiting to see results on Jackie's blog... not on until 10:45 here. :(
SO, bring on the good news or, at the very least, a little unexpected excitement in the BB house!!!

monty924 said...

OMG, they showed Liz in her mask, LOL

monty924 said...

I think production hates her, LOL

Ed in Ohio said...

Sue Gee aren't you also with the Cal Bears?? Just a Buckeye asking.

Nickelpeed said...

She may be the 'spin' queen, but she's playing the game. Everyone else is following her. I wish Steve and JMac would play their own game. Come on guys, play for YOU!!!

Do they go right in to the double eviction and show it tonight or will it continue on Sunday. I'll be at my MIL's Sunday. I'll just sneak a watch.

Petals said...

I do too. How can they not? She curses at them all the time, like Aushole.

JonMD1267 said...

Why is Steve on this show, he literally is going to have an ulcer, and he already has the brown nose lol

David said...

LOL, production knows who is perceived to be the evil villans, so show her in her mask.

SueGee said...

I am also a CAL Bear fan! Hoping there is something there this year LOL

(I worked about a block from the stadium for 12 years)

SueGee

Ed in Ohio said...

So right Nickel. She's most deserving of the win based on gameplay

JonMD1267 said...

Count the tiles Steve count the tiles lol

monty924 said...

Poor Steeeevvvv.... NOT

JonMD1267 said...

She is telling them about the DE now

Marybeth said...

Why tell them about DE now????

Cheryl in NC said...

Seriously Steve

monty924 said...

James just wet his pants

Becky said...

Not in the sink!!!! Who will go?

monty924 said...

Petals... Julie just told them

Joe in NY said...

This whole house is unstable. Julia was OCD and having a panic attack over the mess. Vanessa has paranoid panic attacks. Steve is a total mess. Liz...well, Liz is Liz. Austin is skeevy. And even JMac, what's with that maniacal laugh.

Meds for everyone!

Sharon N said...

LOL JonMD!!

JonMD1267 said...

Doing speeches now

Petals said...

oh no :( thanks Monty.
Now Meg is for sure going. BUMMER!

monty924 said...

Julia looks cute tonight

JonMD1267 said...

Maybe we can vote next year on who gets their meds and who doesn't in Americas choice lol

SueGee said...

I think its something in the water in the house LOL

SueGee

Cheryl in NC said...

Man those twins voices...nails on a chalkboard

Sharon N said...

I wish they didn't tell about DE until after the 1st vote.

monty924 said...

Joe, that was Liz who was OCD and having a panic attack

JonMD1267 said...

That would have been cold if she evicted her sister lol

ceemurph said...

Ugh

monty924 said...

Sharon, it wouldn't matter. It was too early in the hour and they would have known

Petals said...

me too Sharon.

JonMD1267 said...

Steve is such a WUSS he voted to evict Meg and so did Johnny Mac.

Cheryl in NC said...

damn it

Anonymous said...

I <3 Johnny Mac!!! He's so funny. I do not <3 his chest hair though or that weirdy tank top on a man.

Sharon N said...

I don't know Monty... these people are pretty dumb. :D

monty924 said...

Bye Meg :(((

But my pool girl's sister is still alive

Petals said...

is it over?

uncartie said...

Mission Accomplished,Vanessa

Becky said...

Oh, Steve! You are an idiot. Another idiot. They deserve to lose.

Marybeth said...

Steve really lost all favor with me. He needs to play for him.

Ed in Ohio said...

Bye Meg! Congrats Austwins

Joe in NY said...

I really kind of don't understand this. They had the chance to break up the triplets without Vanessa getting blood on her hands. It was downright perfect. Exactly why do they want a threesome in a house of 7 people? They have to unanimously turn on the threesome to have numbers.

monty924 said...

Come on Steve, JMac or James... win that HOH

Anonymous said...

lol @ jon md ... america's choice on who gets meds. omfg, hilarious

monty924 said...

Awww... so happy she got a great reception

Ed in Ohio said...

Boo Steve & Jmac....wussies!!

Becky said...

Vanessa made a big mistake encouraging them to keep Julia. She will finish no better than fourth.

Cheryl in NC said...

jmac and steve better win or they are screwed....unfreakin beleivable NOT to take out the twin

~~Silk said...

I do not swear, but I just said a very bad word I didn't even know I knew.

Petals said...

GGgrrrrrrrrrrr. JMac and Steve are not "Super Fans", they are STUPOR Fans

JonMD1267 said...

Wouldn't it be poetic if Vanessa gets taken out by one of the twins lol

ceemurph said...

Again! No one getting together to strategize. So weird.

Joe in NY said...

Liz, Julia...they are interchangeable. LOL. Sorry, Monty. Okay, so Julia is the only sane one in the house. :)

uncartie said...

HOH...Anyone but James

Petals said...

lol Silk

Were her applause so loud that the house heard and were shocked?

Anonymous said...

JMac is an assh-le

Sharon N said...

Hoping for JMac or James win, not Steve.. he's too much of a wuss.

Petals said...

Yeah, Steve & Jmac are dead to me. Watch JMac fall outta the top spots in HG ratings.

monty924 said...

Meeeggggg, I love you. So adorable and not bitter. You go girl

SueGee said...

These people are really STUPID

SueGee

ceemurph said...

Has to be JAMES. When he's not HOH he steps back, but when he's HOH watch out! He's the only one who makes big noms.

Laura said...

Dumbest BB cast EVER!!!!!!!

monty924 said...

Lol, Joe... no need to be sorry. At this point, I'm only rooting for Liz out of obligation to the pool. ;-)

SueGee said...

I remember what Steve did last time!!! James needs to win

SueGee

JonMD1267 said...

no, I think that would be that spring love edition we had that year when we had the writers strike lol

monty924 said...

Yes, Petals. The audience LOVED HER OUT LOUD and bigtime

Laura said...

My favorite this year = NO ONE!!!! They are all too STUPID!!!

I hate Sheeple!

Joe in NY said...

I can't really blame JMac. Unless Steve was with him, there's little point in being the hinky vote. They'd know it was he. Unfortunately, I think Steve is totally Vanessa's pawn. I"m just not sure why Vanessa wants to keep the triplets together at this point.

It's especially odd because usually, including early this season, HGs obsess over breaking up couples. Yet they have made virtually no attempt to break up the triplet.

Sharon N said...

Julia was freaking out just being OTB as a pawn, calling Meg and James names and saying they were mean to her. @@

Gotta give Meg, she cried a little, but stayed a good sport and nice to everyone until the end, even Vanessa.


Ed in Ohio said...

Meg finally came alive! Julie asked about her & James romance after the show? She shot that down....just 'friends'

Becky said...

Laura -- in twin-speak that is Evaaaarh! I agree with you about the dumbest cast.

monty924 said...

Here we goooooo... Go James/JMac or Steve

David said...

Good for the crowd to do that. give the Aushole and twins an idea who is liked and who is not.

Anonymous said...

these people are fools!!! I pity the fool that cant evict Austin or the twins lol..idk I need my meds Help!! big brother is making me nutty

Cheryl in NC said...

Exactly Joe...At this point the twins are walkin straight to the finals unless jmac or james win tonight

JonMD1267 said...

James ain't going to win this one

uncartie said...

Anyone but James and Vanessa is Hoh again

Anonymous said...

Jmac casting a second vote would have been stupid. And Steve wasn't going to cross Vanessa.

Anonymouse

Petals said...

Montyy, Mayb I have another doubel Hurricane pleawe

Joe in NY said...

look, 3 against 1...morons

Anonymous said...

Watch Julia will win, I think she was doing pretty good while practicing

monty924 said...

There you go... the Austwins will be in power if JMac doesn't win this

JonMD1267 said...

Are fn kidding me good gosh

Cheryl in NC said...

omg..lets go jmac

Ed in Ohio said...

Jmac vs Austwins

Petals said...

James is out???

monty924 said...

Woohooo... I guess??? LOL

Cheryl in NC said...

jesus christ....well, they get what they deserve

Ed in Ohio said...

Twins win! Game..Set.. Match!! Game Over

Sharon N said...

But David, Aushole has said he thinks BB holds up signs telling the crowd to cheer for people, even the unpopular ones.

monty924 said...

It's down to the twins, Petals

Petals said...

tell telltell

Becky said...

J-M and James will go up.

Joe in NY said...

You would think a giant corporation like CBS could do a better job of photoshop.

Anonymous said...

I hope Steve does not get HOH. He will run out the door looking for Mama. Vanessa will find him and take over as usual. Steve needs to GO GO GO.

Anonymous said...

what happened? i cant watch foot ball is on!

Petals said...

oh my god. shoot me.

Bye James. We'll miss you buddy ♥♥♥♥

monty924 said...

Why won't Liz just give it to her?

Nickelpeed said...

Everything over. It's James, JMac and Steve's fault. They could have changed the game, they didn't, they deserve everything they get now.

JonMD1267 said...

Boom goes the dynamite lol

monty924 said...

My pool girl WON HOH... I'm hiding behind the couch

Cheryl in NC said...

well jmac and james take your seats

Ed in Ohio said...

Liz HOH! AUSTIN ecstatic!!

Joe in NY said...

silly hamsters...what did you think would happen...

Petals said...

James can win POV, that's our last hope

JonMD1267 said...

Liz is HOH

Becky said...

Steve will be back doored if one wins Veto.

uncartie said...

Congratulations Vanessa HOH

IAgirlsmom said...

Wow. Gonna be another disappointing DE. So sad. Ugh.

ceemurph said...

Still not strategizing!?!?!

Petals said...

MONTY! I blame you! ACK!
At least the Handi-Cam twins won't be in the HoH tonight.

monty924 said...

She'll put up JMac and James

Ed in Ohio said...

No need to hide Monty she won fair & square. Bunch of Dummies!

Anonymous said...

omg..this game keeps getting worse and worse why am I still watching this crap uuughghghhghghghhhhg

Petals said...

was this the rolly thing?

Anonymous said...

Such a letdown!!

tbc

ceemurph said...

You know, I really thought that this surprise DE would force everybody to show their true alliances based on who they whisper with, but they all just STAND THERE PICKING THEIR NOSES

Nickelpeed said...

Just great. Yep, you're going to be right Becky. They will put up JMac and James, with James the target. Crap, crap, crap.

monty924 said...

Whew, thanks Ed. I'm out from behind the couch now. :))

Ed in Ohio said...

With Jmac & Steve it's becoming all too predictable.

Petals said...

agree Anon!

When James is gone, I'll be done. I'll visit you guys, but will not watch show. I mean, I'm sure NOT missing seeing it tonight.

Petals said...

who are nommed?

monty924 said...

Petals, the rolly thing will be the second HOH.... I think

Cheryl in NC said...

they should have took one out while they. had the chance...steves mom gonna kick his butt when he gets home..lol....now whats the chance liz have the balls to put up van????

Anonymous said...

lol!!!!!! bunch of dummies is what they are..well, I bet they might try to back door James maybe

JonMD1267 said...

No was true false thing they looked at pictures of evicted house guests on vacation photoshopped

Sharon N said...

Liz won't put up Steve unless she has not choice.
Steve made Liz/Julia promise they wouldn't put him up if he voted Meg out.

monty924 said...

Called it

JonMD1267 said...

James and JohnnyMac

David said...

Come on, make a move and put up Vanessa. lol Well I can dream can't I =)

Marybeth said...

sheeesh...and they could have changed up the game. Now one of them is going home.

Petals said...

the irony about nomming JMac & Steve is that they BOTH choose to keep the stupid twin! They should be handi-camming them, not nomming them!

I NEED A DRINK!!!!!!

Ed in Ohio said...

No petals, True or False. Showed them photoshoped pictures & asked questions

monty924 said...

I don't know who I want to win veto... JMac has a better chance I think with Vanessa on his side, but James does with the Austwins. I'm torn. :((

Petals said...

oooohh, thanks. So the next one is the rolly thing.

Cheryl in NC said...

didnt see that coming...lol...NOT... i hope one wins veto so she has to put up steve or vanessa

JonMD1267 said...

One of them is out the door, cause they won't vote out Steve if one of them wins veto and she puts him up as replacement nom

monty924 said...

Petals, it's their fault and theirs only. JMac and Steve both had the opportunity to flip the vote and they DIDN'T. It will come back to bite one of them for sure.

uncartie said...

James 5-1 Underdog bye bye

Nickelpeed said...

They did this to themselves. They had many chances to join in to an alliance, they didn't. They thought staying with Vanessa and Austwins would give them a better chance. They are so stupid. The only one who had the balls to put someone up with any significance was James. If he doesn't win, James is gone.

Petals said...

I wouldn't put it past Van to vote-out Steve. She is a snake.

David said...

I will still have to watch the show when it comes on here. I want to hear the audience reaction to Liz winning HoH. lol

JonMD1267 said...

I have a better chance being a replacement nominee then Vanessa ever going up lol

Sharon N said...

AusTwins have never been fond of JMac, so he might be the one to go.. unless he wins POV.

Anonymous said...

Let's go JMAC

Anonymouse

Ed in Ohio said...

Twins are on a roll. Most likely neither James or Jmac will win veto.

NOTE to future BB players; If there is a Twin twist DO NOT let them in together

monty924 said...

Lets all take a drink... my hurricane is empty

Cheryl in NC said...

i think if jmac wins..maybe they might keep james over the replacement....but if steve wins..they vote out jmac regardless because they dont like him for whatever reason!

Petals said...

Take our your frustrations on the crawfish - RRRrrrrIP those heads off!

uncartie said...

Vanessa wants James gone.

Cheryl in NC said...

i think if jmac wins..maybe they might keep james over the replacement....but if steve wins..they vote out jmac regardless because they dont like him for whatever reason!

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 352   Newer› Newest»