Tuesday, September 15, 2009

Big Brother 11 Finale Show Blog Party

First, I'd like to thank everyone who's visited the blog this season, left comments, sent donations, birthday wishes and cards, consoled me on my personal loss this season ... you're all wonderful and you're what makes this blog a special place! Thank you!

Just because Big Brother is ending doesn't mean we end here. We'll be having blog parties and posts for Survivor, Amazing Race, and even touching on shows like Heroes and Lost. If there's enough interest in shows I might not watch, I'm always willing to set up a discussion post for folks to talk about those shows, too. I noticed we picked up some great new folks in the community this season and you're invited to stick around!

Without further ado ... let's get into the grand finale blog party!


Earlier today Kevin stole his colorful hoodie out of Natalie's luggage only to have her steal it back again. He finally gave in, but he really wanted that and it was his. Natalie shouldn't be wearing other people's clothes and then demanding to keep them. Low class, I say.

We've had dudes ...



We've had meltdowns ...



But it's now time to crown a winner ...



And, the winner is ... ROOFUS the Cat! Well, if the world was according to graphic artist Zoetawny and me, it would be!

The show is about to start here on the East Coast. While this post will be updated with major events as the show airs, the real fun is in the comments! Everyone is welcome to join in! Lots of beverages, lots of snacks, and really comfy seats abound. Later tonight my actual show review will be posted over at TV Squad.

9:20 PM - Still recaps, rehashing, and last ditch scheming.

9:40 PM ET - Still no real news. Jury has been quibbling.

Jordan wins the final HOH in a tiebreaker!

She evicts Kevin. It's Natalie an Jordan in the final two.

The voting is complete, but not revealed yet.

JORDAN HAS WON BB11!!!

Four votes needed for the win ...
Key order --
America - Jordan
Jessie - Jordan
Lydia - Jordan
Russell - Natalie
Jeff - Jordan

Michele - Jordan
Kevin - Natalie

Jeff won the 25 grand as America's favorite HG.

388 comments:

1 – 200 of 388   Newer›   Newest»
Sharon S said...

ready, set, get rid of Natalie for good!

Nana from the NW said...

Let the show begin.....and may the best looking blonde win!!!!!

Sharon S said...

or maybe it would have been more witty to say

ready, set, go AWAY Natalie!

joy n said...

YAY, Roofus!!

Laurie said...

I'm read and set, Sharon S. Make it so!!

*leaving iced tea and a veggie tray on the table*

Jean Bean said...

Happy Birthday Jackie! I read every day, but rarely post. I just want to say thank you for letting us in to your every day! Roofus, Plainfield and BB news really make my summer. And anyone but that biznatch tonight!

Becky said...

Hey, Jackie. Hope you had a wonderful birthday. I bet Mr. V made it special.

I have a question. I have a friend who lurks, but does not post. She can't remember her pass word. Can she just sign back up?

meb said...

OK... ready! GO JORDON GO!

monty924 said...

Nice outside set tonight! I'm excited to get this started...

GO JORDO and KEVIN!!!

Billy said...

Natalie actually took the hoody back after Kevin took what was rightfully his? That girl does not deserve a dime.

JimmyB said...

Coop--dee--taw. That was funny.

Lisanne said...

I wonder if Jesse will find a moment to kill another defenseless T-shirt on tonight's show?

Go Jordan and Kevin (anyone but Nat)

Jackie said...

Becky - I think so.

And thanks, folks!

Laurie said...

I can't get the east coast feeds to come thru tonight. Please keep me up to date ... please!!

Sydney said...

SHOUT OUT TO ZOETAWNY~~~ Those graphice ROCK!

All we need is another recap.

JimmyB said...

Why would that guy wanna marry that lazy, dirty, smelly slob...Natalie?

...OK, I can't verify smelly.

Sydney said...

Just sayin' hi to Jean Bean -- I love reading comments from folks who are reading but I'd never know otherwise.

Billy, she stole the damn thing to put it on Ebay and he really WANTS it.... she's a hot mess, that girl.

Sydney said...

OMG, Natalie actually put on some make up.

docsharon said...

OMG, Julie's wearing a snuggie!!

Anonymous said...

julie chen is wearing a snuggie i think.

Sydney said...

She didn't want to rub it in Natalie's face because Jordan is NICE and considerate.

Tessa said...

PARTY! Go Jordan....Oh yea, my guy Kevin is still there too. WOO!

Becky said...

Please tell me that I don't have to see much of Jessie tonight.

I brought a veggie tray too.

Thank you for those who asked about my MRI today. I did a number (and a half) on my right foot five weeks ago. I went for x-rays and they said it wasn't broken, I just had a severe pain. They told me to go for an MRI if it continued to pain me. It has. Since I am taking a trip in October I want it healed. So I went in today.

Now, back to the game.

Sydney said...

SAY WHaaaa? Jordan is taking Natalie? Is that the best thing to do?

Margo said...

hey ya'all

Lisanne said...

Noooo..Jordan no......Take Kevin. Not Nat

Sydney said...

docsharon said...
OMG, Julie's wearing a snuggie!!

LOL!!!

Billy said...

I'm not really sure who I want to win the final HOH. I don't think Jordan is going to be taking Kevin but I'm not sure I believe Kevin when he says he's taking Jordan. I just don't want Natalie to get a dime.

monty924 said...

Jordan, Jordan, Jordan...........

I'm SCREAMING!!!!!!!!!!!

PlaidChick said...

Hi all, I had to FF, to catch up, but luckily it's been rehash rehash, rehash

So, we know Jordan will take Natalie if she wins, Kevin will take Jordan...

Tessa said...

I don't want Natalie to get anything either but Jordan is right when she says she has a better chance to beat Natalie than Kevin.

I found a pretty crown for Jordan (oops, the winner.)

Becky said...

OMG, I hope Kevin doesn't take Nat over Jordon.

She (Jordon) would have a better chance against Nat. But I don't want the biotch Nasty to get anything.

Margo said...

Come on lets have the competition and get ride of Natalie.

monty924 said...

Love, love shots of the crowd. Jordan's brother looks just like her. Evel Dick is sitting with BB9 Sharon.

Snuggie was a hoot!

Becky said...

Margo, thank you for maintaining the pool this year. And if anyone throws up tonight you have to clean the pool before Thursday night.

monty924 said...

oops, forgot to say

GO KEVIN!!!

Jordan just ticked me off when she said she would take Nasty. Grrrrr

Nana from the NW said...

What is Jordan wearing?? She has been so careful about how she is percieved by people and now a strapless, up to the butt black dress?? That girl....

So is Jordan really going to take Nat.? Since she doesn't know some of the JH has turned on Nat. that could still work out for her. Now she has to win the comp.

sizzie said...

I am so nervous. I just stopped in during the commercial. I see Jordan's mom and Nat's dad and future hubby. Kevin said he wished he would see his parents, but I don't think they will be there. His boy must be, though

Susan in MA said...

A snuggie? I tho't Julie was wearing a tent.

chris said...

OMG that is the worst thing ever if jordan takes natalie
she will get 4 votes
jesse, russell, lydia, and kevin???
i hope not
i worry tho

oh no!!!
i dont like this scenario
and i don't trust kevin either
omg what do i wish for
nat to make nada!!

PlaidChick said...

Who said Julie was wearing a snuggie??!! Because it is, who is dressing her??!

monty924 said...

I could say that Nasty cleans up nice, but nah... I won't!

Billy said...

Natalie is a lying all the way till the end.

Sydney said...

yay! jury house!

Lisanne said...

I hate to admit it, Nat looks kinda nice tonight with the makeup and her hair straightened.

I still don't want her to win, but had to give her props.

LOL on the music they played with Jeff sunbathing...:P

meb said...

Oh now I hope Jordon loses so she'll get to go to the Jury but with Kevin. If she's sincere in taking Natalie... lose Jordon Lose, so you can win!

Oh Lord... what next!

PlaidChick said...

Jessie is such a jackass!!

Let the nutsack kicking commence!!

PlaidChick said...

Awww Jessie's heart is broken.....

monty924 said...

Lydia just threw up in the pool. At least it wasn't me, LOL

Billy said...

Haha I love the reactions in the jury house.

PlaidChick said...

They're all mad at Natalie right now, she has Jessie's vote, and I think she would have Russell's, if Kevin goes to the jury, she wins

PlaidChick said...

they have wasted 30 minutes, let's get on with this!

Billy said...

Did Jessie completely change his tune when he found out she was engaged?

Margo said...

FYI These are the peep in the final

The teams are:

Jordan – Becky, meb, Lynn1
Kevin – Tessa, NanaNW, Laurie
Natalie – Caroline, Jennasmom, Plaidchick


Braden – KarenCA, Monty924, DonnaAL
Laura – nomad, SueGee, Sasha
Casey – PDX Granny, Jackie, Patti in kzoo
Ronnie – Sally, Catonine, nina
Jessie “Pinhead’ – Lars Eller, Feral Cat, Petals
Chima – Brent McKee, Delee, DonnaFL
Lydia – Witt, RBennie, Gaylos
Russell– TerryCA, Zoetawny, Aunt Leigh
Jeff– sizzie, dla, Margo
Michele – Sydney, ORKmommy, Susan FL

Margo

JimmyB said...

If typical producer editing holds; it wouldn't be shocking if they all vote for Natalie since we think they all hate her.

Lisanne said...

I would hate to see Kevin go to the Jury, but if he does, I hope he would recognize that Jordan played a better game (and remembers the Nat left him locked in the box).

EileenM said...

Jackie thank you so much for your time and effort. My day won't be the same without your BB blog! May the best blond win and may gnat come in last.

Becky said...

I was out of town when the worm wore the crown, robe, etc. I think instead of impressing the jury it turned them off.

I also think that by Michelle telling them that Nasty got engaged upset Jess. Good. Now he can dwell on that and the fact that she was using him -- and that, my friend, is NOT showing him the respect he demands.

PlaidChick said...

Margo-- I am not proud to be in the final....

flipflopsinthewinter said...

I saw a black man and asian woman in the first row - left set of bleachers on the way to commercial. Could it be Kevin's parents????

JimmyB said...

Maybe Natalie's fiancee is just hangin' around long enough to see if she wins the big money.

Sydney said...

my god, the outfits weren't so bad this season but WTF was Julie or her stylist thinking? That should make the worst dressed pics in US magazine this week, but it won't...

Sydney said...

oh shut up Lydia

JimmyB said...

Jeff's losing this argument. All the way.

PlaidChick said...

STFU Jessie

Margo said...

When Jessie flexed when Jeff complimented him Mom says "He is a Jackass" LOL

Margo

Sharon S said...

Jesse is such a smug dope. ugh

monty924 said...

Boogie and Danielle (BB2/7) sitting together behind Jordan's family.

monty924 said...

oops BB3 and BB7

Lisanne said...

Yes he flexed, but he kept his shirt on. Maybe he is maturing a bit?

I thought Lydia had a few good points, too bad Jeff is too antiKevin to even give them a thought.

Becky said...

I love the way BB trys to sit up things so we think people will vote one way -- when it is all still a crap shoot.

I do hope Jordan wins and takes Nasty, as much as I hate for that dipstick to get a dime!

sizzie said...

flipflopsinwinter, I saw them, too, and wondered if they are Kevin's family.

I cannot believe BB is taking the much anticipated finale and making it boring !

Maybe it will perk up now they are through with the set up part

Billy said...

I still think Kevin has actually played the best game. I don't see Jordan's gameplay being that different from Natalies. Jordan attached herself to Jeff, a power plyaer, while Natalie attached herself to whoever was in power at the time. The biggest difference is Natalie told nothing but lies, but more importantly was just cruel for the sake of being cruel. The jurors can't see that but we have.

monty924 said...

I like your Mom, Margo. She and my mother have a lot in common. :)

Becky said...

Margo, love your Mom!

joy n said...

How much do you want to bet that Jessie rips off another shirt before the night is over?

monty924 said...

GO KEVIN!!!

Sydney said...

iisanne-- lol on the Jessie comment and good point about Jeff.

Oh Margo, tell your mom that made me laugh... she's totally right too!

Flipflops -- I'll look for them....

TEssa, I like the crown avitar!

Shout out to Monty

Billy said...

joy n said...

How much do you want to bet that Jessie rips off another shirt before the night is over?

If he ever won he would probably spend the majority of his winnings on T-shirts since he goes through so many.

Sydney said...

oh, who will win this?

Anonymous said...

Thanks Jackie for everything again!!! This is from a west coaster who is so torn right now on whether or not to share this moment with all of you on this wonderful blog or wait to watch it in three hours. Suggestions??? You are all such great and positive people, even when you are ripping on Jessie and Nat. We always cheer for the good guys here!!

Lisanne said...

Wouldn't it be cute if one of the questions cued them into Nat's real age?

Sydney said...

Sideways like that Julie looks like:

A) she's attending a Satanist on her way to the hidden midight service

B) She stepped out of the shower and took the cutrain with her

C) She is an extra in that Movie with Tom Cruise where everyone wears masks and has sex... what the hell was that movie called? lol

Laurie said...

Okay, finished dinner and I'm back to the blog. No comp yet?

Margo, your mom is right on. Give her a San Diego hug, please!

SueGee said...

I know BB is going to drag this out until I have no choice but to go for my walk after dinner (while there is still sun here on the West Coast) At least by the time I get back things will be hopping a bit more. The 3rd part of the HOH must gonna be a short one!

So I will leave all the chips and guacamole I made so you will have the energy to keep typing!! Keep my margarita cold and I will be back in an hour!

Sue

monty924 said...

Hey Sydney...

This is nerve wracking. Tie breaker. OMG

Sydney said...

Kevin is verklempt!

monty924 said...

OMG!!!!!!!!!!!!!!!!

Tessa said...

Jordan! Jordan! Jordan!

Becky said...

YES! YES! YES!!!

Joanie said...

Doing the HAPPY DANCE!

TerryinCA said...

Eyes Wide shut! Good reference!

Im sure ecited for a Jordan win!
if not, then Kevin...please no $$$ for nasty

JimmyB said...

Sitting, by myself--clapping OUT LOUD!

Margo said...

YEA

Sharon S said...

oooh...she's vindicated as not being a loser, but, she seemed like she was going to take Natalie...I don't want her to let Natalie have any money.

Sydney said...

wow -- and the crowd goes WILD!

OH JORDAN!!!!

I kno wwe don;'t want Nat to get $50,000, but if she gets the half million against her. OH SHITeven though Jordan won it still sucks as the ending,... I can't even do a huge happy dance (just a little one)

Lisanne said...

I want to say Yay....but the thought that it might be a vote for Nat in the final two. :(

SueGee said...

yes yes yes Now on to the voting!!

Billy said...

Holy crap that was nerve racking. I really hope that Jordan takes Kevin. I think she can win against Natalie but I still want her to take Kevin just for personal reasons lol

Margo said...

That was FABU!!

Joanie said...

Sydney,

Perfect word to describe Kevin.

I think that the fact that Jordan won part 3 will help her with the Jury.

PlaidChick said...

YAY JORDAN!!!

Anonymous said...

NAt just WON!!!

Anonymous said...

Argh! Hopefully she'll change her mind and take Kevin. I think she'll win either way, but I REALLY don't want to see Natalie even make F2.

-clk

ML said...

OMG OMG OMG OMG. Jordo definitely deserves the 500K. She has come thru multiple times now when it really counts!

Sydney said...

Sharon S-- exactly what my husband said -- he doesn't want Nat to get to the f2 (bragging rights) or get the $50, 000.

Anonymous said...

OMG Jordan will take Nasty to the end, yikes

Margo said...

WOO HOO!! YEA YEA YEA--

PLEASE NO NO NAT

Take Kevin

Sydney said...

BIG QUESTION ALL:
If Kevin gets to vote, won't he vote for Natalie???????????????????????????????????????????????????????????

meb said...

OMG... maybe according to the jury they won't vote for natalie... so maybe she should take her. Oh crap! What a mess!

Who should she take???????

joy n said...

Uh-Oh! Hope she changes her mind about taking Nat. Maybe the jurors will be impressed with all of Jordan's recent comp wins?

Jackie said...

Sydney- Vanilla Sky?

Laurie said...

Jordon won the comp???

Susan in MA said...

Sydney: good one, LOL. (shower curtain/midnight service!

Tessa said...

Hey the jury house talked about being able to win as a reason for their final vote and Jordan just won the big one....so....

sizzie said...

Yes Laurie, in a tie breaker..one point less than the answer.

I am happy but sad if she takes Nat.

Margo said...

Come On enough with the commercial - your giving Nat time to do her magic.

NOOOOOOOO

Susan in MA said...

Will J really take N, and does N have more votes than J????

monty924 said...

I'm happy for Jordan, but so sad that Nasty will have a shot at beating her. Sad for Kevin!

JORDAN FOR THE WIN

Sydney said...

lol Joanie

Karma's Biotch said...

Hi everyone!

Not even watching the show, but keeping an eye on y'all.

meb said...

How does it work:
Jordon: Jeff, michelle, maybe Russell and us!!!!! she wins

right? ABsoluetly

Sydney said...

STFU Natalie

Billy said...

Liar!

monty924 said...

STFU Natalie

Sydney said...

SO REHEARSED!


Of course, that's important to do, but it makes me dislike her even more.

Laurie said...

Thanks Sizzie. Now, she just must take Kevin ........Pleeeeeeze!!

Anonymous said...

Boo!

JimmyB said...

PERFECT choice!!!!!

Lisanne said...

Noooooooo. Sigh.

She wasn't going to keep Michelle.

Tessa said...

I'm so sorry. I really think she is.

Sydney said...

both just wanted her to get to it already.

And Natalie was smiling from ear to ear and trying to hold back

Sharon S said...

did he say he "forgot" he was supposed to leave? lol

PlaidChick said...

Damn

Margo said...

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

JimmyB said...

It's probably her best chance to win.

Sydney said...

I don't believe a friggin word that comes out of Natalie's mouth, and she's totally earned that. I guess she thinks people can't see it but it's pretty transparent....

She's gloating. No wonder she and Jessie connected.

monty924 said...

I hated that Kevin played dirty with Nasty at the end, but he one class act right now with Julie.

GO JORDAN!!!!!!!!!!

Anonymous said...

I can't even stomach the thought of Natalie winning a half million dollars!!!!!

Tessa said...

Wow Kevin sees that she made a good choice. That's big of him. I can now root for Jordan whole heartedly since my guy is out of the house.

Lisanne said...

wow, he left in a nice matter (no yelling or name calling) and he is being so nice.

Finally a classy exit (except forgetting he needed to go out the door).

JimmyB said...

Natalie's got a Kevin vote.

EileenM said...

I'm sooooooooooo happy! Go Jordan!

Sydney said...

sh*t, he's voting for Natalie. RATS!!!!

Anonymous said...

Jordan may take this 6-0

Go Jordan...
KB

Nana from the NW said...

That was funny how everyone looked at Jessie when Mich. said Nat. was engaged!! His heart is broken....good thing Lydia is there to comfort him! LOL

PlaidChick said...

Natalie is going to C-Block every question that comes at her with Jordan, it's going to get ugly

JimmyB said...

If he gets the chance, Kevin could influence the votes toward Natalie.

EileenM said...

Oh, I just realized that the gnat will win $50,000 Boooooo

Anonymous said...

I HATE NATALIE, I HATE NATALIE, I HATE NATALIE, And I really dislike Jordan right now, saying something so stupid to Natalie like I know I wont win against you. What the hell!!! who wants to go up against the person who you think will beat you, Jordan is such a ditzy whiny talking little girl UGH

EileenM said...

Please do not let gant win

meb said...

Well Kevin is going to vote for Natalie because he doesn't think Jordon has played strategically. Still, the person who is iffy to me is Russell... who is he really going to vote for???

PlaidChick said...

Jordan has 4 votes:

Jeff, Lydia, Michele and America

Susan in MA said...

Well, I think Jordan has a better chance against Gnat than Kevin...I hope. The lyer doesn't derserve $50,000, though.

Becky said...

I think she made the wise decision to take Natalie.

Kevin does NOT look straight so he did accomplish what he wanted.

Now, please let Jordan win!

Sydney said...

oh jimmy, don't say it!

sizzie said...

Yes, Sydney, that is how I heard it, too. I wanted J to take Kevin because I could take K winning first if Jordan doesn't. But, Nat will be difficult to hear/see/think about. : (

I am very glad Jordan wasn't third place. She gets some money no matter what.

I hate the finale dresses...they always are too short and too tight.

monty924 said...

Kevin could vote strategic for Jordan. He said her best move was getting him out. And she won Parts 2 and 3 of the final HoH.

This is going to be a nail biter.

Bring on the JURY! I'm going to open another bottle of wine, LOL

Sydney said...

oh Plaid, I hope you're right!


PRAYING!!!!

Anonymous said...

Natalie is sly like a fox, her good-bye speech to Kevin was done to get his vote, and I believe it worked.

Anonymous said...

Natalie is sly like a fox, her good-bye speech to Kevin was done to get his vote, and I believe it worked.

Anonymous said...

Natalie is sly like a fox, her good-bye speech to Kevin was done to get his vote, and I believe it worked.

Sydney said...

Michelle looks fabulous. she got a lot of cheers... she's blossomed.

Anonymous said...

So jealous of you east coasters right now!!!

Sydney said...

so that means Lydia won't vote for Nat!!! hoping here...

PlaidChick said...

STFU LYDIA.. kicking her in the nutsack, skank

Becky said...

Lydia, your green eyes are showing.

Sydney said...

both Nat and Jordan's feet are wiggling like mad.

GO JORDAN!

Anonymous said...

I am so happy that if she seeks it out, Jordan will eventually see all the love and support she got on this blog. Natalie is tough as nails and won't care at all what we think.

Laurie said...

PlaidChick... You are my hero!!

PlaidChick said...

Whoever is running the camera wants to have a love affair with Jessie

PlaidChick said...

Dumb answer Nasty

Laurie said...

Well, Chima gets her wish. It's going to be a woman who wins this year. Let's just hope it's the nice blonde with a good heart!!

monty924 said...

Good answer Jordan

Sydney said...

good point Jordan!

Tessa said...

excellent answer jordan to jessie's question

monty924 said...

GREAT ANSWER Jordan.

Becky said...

Notice Nasty didn't admit that she is 24, not 18.

JimmyB said...

Becky said...
Notice Nasty didn't admit that she is 24, not 18.

...And they know it!

Sharon S said...

wow...I'm feeling actual anxiety over this, and all because I don't want someone like Natalie rewarded for her scummy behaviors and attitudes.

Billy said...

I'm so glad that Nasty added in the true to my alliances part. Russel's reaction when she said that was awesome. A lot of the reactions when she opened up her ugly mouth were pretty priceless.

monty924 said...

Agreed Becky. Natalie told Kevin to never admit to a lie, and she's taking the age lie to the grave, so to speak. Everyone knows though... everyone but Natalie, LOL.

I think Jordan has this in the bag!

GO JORDAN

Laurie said...

Who is doing a better job of presenting themselves as a worthy winner?

Nana from the NW said...

I so hope Jordan wins. If Lydia changes her vote because Nat. just stroked her ego I'll be pissed(like who is that going to upset! LOL). Other than Jeff, Jessie, and Mich. I think they are all a crapshoot!!

gaylos said...

Oh my goodness PLEASE let Jordan win! And lydia is just ridiculously envious... she is n ot even TRYING to hide it. She just cannot get over the fact that she is sitting on the jury... how can she call Jordan a witch???

Becky said...

Laurie, love the avatar.

Susan in MA said...

I think Jordan did a great job.

Anonymous said...

These were two of the dumbest finalist BB has ever had, they both answered their questions like imbeciles. Who says I played best because I rode on stonger peoples coat tails.

Bev in MI

lynn1 said...

I think every member of the JH who votes for Natalie ought to get multiple kicks to the nut sack

Sharon S said...

lol...I find it funny that she mentioned that Nat might win because of her friends, not for deserving it!

Sydney said...

ROFLMAO Lynn1

monty924 said...

STFU
STFU
STFU
STFU
STFU

Natalie

PlaidChick said...

I can see Natalie's brain through her nostrils

Billy said...

These were two of the dumbest finalist BB has ever had, they both answered their questions like imbeciles. Who says I played best because I rode on stonger peoples coat tails.

Bev in MI

Can't say I disagree

PlaidChick said...

Last kick in the nutsack for Jessie

Sydney said...

i now think jordan has jeff, lyd, russ, mich and America

monty924 said...

LOL, Natalie still thinks that Chima was evicted! She was expelled you dumbass! And you goaded her into it

Becky said...

What did Lydia say?

Sydney said...

they've never sid something when putting in the key before did they? oh, Russel sounds lik he's voting for Nat....

Tessa said...

It's gonna be close

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 388   Newer› Newest»